Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ku mohon pada-MU

“Ya Allah… Seandainya telah engkau catatkan… Dia milikku tercipta buatku… Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagian antara kami…. agar kemesraan itu abadi… Dan Ya Allah… Ya Tuhanku Yang Maha Mengasihi… Seiringkanlah kami melayari hidup ini… Ketepian yang sejahtera dan abadi”

"Ya Allah .. ingin ku raih keredhaanMU, dalam ku melayari bahtera dunia, sebagai kekal bagiku di akhirat kelak, untuk mengadapMU"


Wednesday, March 28, 2012

HAKIKAT SEBUAH MIMPI

Assalamualaikum


Lately ni cik sopi asyik termimpi .... tapi tak tau pulak apa maksud yang tersurat atau tersirat di sebalik mimpi tu ... ada jugak mimpi yang bagi petunjuk dan alhamdulillah ada yang antaranya dah terjawab persoalan nya ...


ekceli cik sopi agak kurang berkenan dengan mimpi3 ni ... sebab ada mimpi tu menyeronokkan dan ada yang menakutkan .. dan ada jugak mimpi yang cik sopi tak boleh nak tafsir or agak3 ..


Dalil mimpi:
Nabi SAW bersabda:
mimpi ada 3 jenis iaitu

  • mimpi yang benar sebagai berita gembira dari Allah
  • mimpi yang menakutkan atau yang menyedihkan adalah daripada syaitan.
  • mimpi yang berkaitan dengan apa yang sedang terjadi kepada diri kita 

mimpi yang dikatakan baik atau mempunyai maksud atau tujuan adalah apabila seseorang itu tidur selepas berwuduk .. ini bermakna kita tidur dalam keadaan bersih atau suci .. 


selain tu, sekiranya hati atau jiwa kita berada dalam kecelaruan .. tak mustahil kita boleh terbawa masalah tu dalam tidur .. Wallahualam 


bagi cik sopi, mimpi yang mempunyai maksud sama ada baik atau jahat bukan lah dapat di rasai/dialami oleh semua orang .. hanya insan3 yang bertuah sahaja yang boleh mendapat mimpi3 sebegitu .. lebih3 lagi sekiranya individu tu rajin beramal soleh atau mungkin juga individu tersebut berada dalam masalah yang sangat3 memerlukan petunjuk dari Allah ..


alhamdulillah, cik sopi pernah juga dapat mimpi3 petunjuk masa berada dalam situasi yang cik sopi tak tau macam mana nak hurai/ selesaikan .... petunjuk demi petunjuk membangkitkan semula semangat cik sopi untuk terus bertahan sebab cik sopi tau, setiap jalan yang cik sopi tempuhi semuanya telah ditentukan ... cik sopi hanya mengikut arus je .. kuatkan semangat, bertawakal, berdoa dan berserah ....  :))


cik sopi tau cik sopi bukannya alim/ warak ... tapi cik sopi pun tau jugak, Allah tak pernah mensia3kan/ mengabaikan doa3 hambaNya ...  


kita berusaha - merancang - Allah menentukan  :))




p/s: mama cik sopi pun kadang3 dapat mimpi yang pelik3 ... n then mama story kat cik sopi .. but slalunya die story after die dah dapat jawapan untuk mimpi tu ... 


thanks read 

No comments: