Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ku mohon pada-MU

“Ya Allah… Seandainya telah engkau catatkan… Dia milikku tercipta buatku… Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagian antara kami…. agar kemesraan itu abadi… Dan Ya Allah… Ya Tuhanku Yang Maha Mengasihi… Seiringkanlah kami melayari hidup ini… Ketepian yang sejahtera dan abadi”

"Ya Allah .. ingin ku raih keredhaanMU, dalam ku melayari bahtera dunia, sebagai kekal bagiku di akhirat kelak, untuk mengadapMU"


Thursday, May 3, 2012

ANTARA WANITA ITU DAN SI DIA

Assalamualaikum



24 weeks d baby ... hehehheeeee ~~ die dah pandai memberontak dalam perot ni ... haahhaaaa .. semedang je cik sopi tak selesa nak baring baring or duduk lama lama ... babap kang baru tau   :p


hari ni cik sopi nak berkongsi cerita atau luahan hati dari sisi seorang wanita ....


pepatah ada mengatakan yang hati wanita ni macam kerak nasi ... lau di pujuk pujuk lama3 cair jugak ... mungkin  :))   tapi sampai bila sebab selalunya hati wanita ni bukan cair sebab di pujuk oleh lelaki tetapi dipujuk oleh hati yang terpaksa bersabar menahan ego seorang lelaki ...


hati wanita mana yang tak menangis bila dapat tau lelaki yang dikasihinya lebih mementingkan orang lain ... tiada seorang lelaki pon yang boleh faham perasaan wanita ini pada masa itu kerana yang mereka tau hanya lah keseronokkan di luar yang dianggap tidak sama dengan keseronokkan bila bersama dengan wanita ini ...


wanita ini terpaksa menangis dan memujuk hati demi mempertahankan sebuah hubungan yang sudah terikat ... yang ada kalanya dirasakan akan terlerai bila bila masa saje .. tiada siapa yang tau bagaimana kuatnya wanita ini cuba bertahan hanya dengan air mata ... air mata yang tiada nilainya bagi lelaki ...


hakikatnya tiada siapa tau, di sebalik ape yang terjadi sebenarnya wujudnya seorang lagi wanita ... yang merangkap orang ketiga dan menjadi punca kepada segala kekalutan .. wanita yang merampas ini hanya mengatakan dirinya tidak bersalah kerana bukan dirinya yang mengejar tetapi dia dikejar ....


ada yang mengatakan hanya seorang wanita yang tau hati wanita yang lain .. tapi adekah wanita yang merampas ni tau ape yang bersarang di hati wanita yang sedang merana hidup bertemankan air mata itu ..???   adekah wanita yang merampas tu rasa ape yang sedang ditanggung oleh wanita yang sedang bersedih mengenangkan nasib hidup yang tidak diketahui kesudahannya ...???   adekah wanita yang merampas itu mampu mengembalikan apa yang sepatutnya dimiliki oleh wanita yang diragut haknya itu...????


siapakah yang harus wanita itu persalahkan dalam hal ini ...?? si lelaki yang tidak mampu mengotakan janjinya ataupon wanita yang merampas kebahagiaan hidupnya??


bagi cik sopi setiap yang terjadi ada hikmahnya ....  tiada siapa pon tau perjalanan atau takdir yang sudah tertulis untuk kita ... kita sebagai hambaNya hanya mengikut saja dan insya allah kebahagiaan yang sebenar3nya adalah disisiNya ....


bagi wanita yang sedang bersedih itu, bersabar la kerana Allah lebih mengetahui segala yang berlaku ... kuatkan hati dan cuba bertahan semampu yang mungkin ... banyakkan berdoa kerana doa insan yang teraniaya insya allah akan didengari oleh Nya .


bagi wanita yang merampas tu, ape lah yang dia tau dengan kesedihan yang melanda diri wanita lain kerana mereka yang merampas sangat berbahagia dengan ape yang dilakukan sedangkan mereka sendiri tidak tau ape yang sedang menanti di hadapan sana ... 'bertepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi ' ...


bagi lelaki itu pulak, tiada apa yang mampu dikatakan ...  bilakah kalian akan memahami erti sebuah hubungan  



renung renungkan ..


sape yang tersentap tu naseb la sebab cik sopi dah malas nak sentap sentap disebabkan orang lain ... buat hal sendiri layan baby dalam perot lagi bagus ...  :))
at least Allah hear my pray  ... amin  :))





thanks read ...

lau suke sile la 'like' .. lau tak suke just klik kat 'x' ...  :D

No comments: