Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ku mohon pada-MU

“Ya Allah… Seandainya telah engkau catatkan… Dia milikku tercipta buatku… Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagian antara kami…. agar kemesraan itu abadi… Dan Ya Allah… Ya Tuhanku Yang Maha Mengasihi… Seiringkanlah kami melayari hidup ini… Ketepian yang sejahtera dan abadi”

"Ya Allah .. ingin ku raih keredhaanMU, dalam ku melayari bahtera dunia, sebagai kekal bagiku di akhirat kelak, untuk mengadapMU"


Tuesday, September 6, 2011

UNTUK MEREKA YANG BERGELAR LELAKI

Assalamualaikom u'olls

nie cik sopi nak share something especially for guys ..

cik sopi main copy3 from kawan3 cik sopi kat fesbuk je ..
jangan ade yang marah or terasa hati ehh ..
hari baik, bulan baik ni .. nak la jugak cik sopi menambah3 pahala dengan berkongsi3 maklumat :))

 
 
"Aku terima nikahnya dgn si dia binti si ayah dia dengan mas kahwinnya RM”

Bunyi mcam senang? ni erti sebenar dia:

"Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat,dari dedah aurat hingga ke tinggalnya solat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung, dn aku tanggung semua dosa bakal anak-anak aku. Kalau gagal, mka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka dn malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pcah bdan aku”
 
"Jangan sekali-kali mengkritik isteri kamu kerana kekurangannya.
Sentiasalah ingat bahawa kerana kekurangannya itulah, isteri
kamu gagal mendapat suami yang lebih baik daripada kamu"
 
Ketika seorg isteri sdg hamil,suami haruslah tidak mengecewakan isteri krna apbla isteri kcewa,kandungannya akn bercmpur dgn air najis / toksik dan akn dimakan oleh janinnya,maka itulah kita susah utk membentuk peribadi ank.
 
Isteri adalah untuk dikasihi dan disayangi dengan penuh kasih sayang. Isteri bukan tempat untuk si suami melepaskan amarah yang tiada berkesudahan . Isteri adalah makhluk tuhan yang perlu dibelai, dididik dan dihormati setiap masa. 


"Tanggungjawab suami terhadap isterinya adalah apabila kamu makan, hendaklah kamu beri makanan untuk isterimu. Apabila kamu memakai pakaian, kamu berikan pakaian untuk isterimu. Jangan kamu pukul isterimu pada bahagian muka. Jangan kamu keluarkan perkataan yang jahat di hadapannya iaitu perkataan yang menyakiti hati dan dibenci. Jangan kamu tinggalkan isterimu seorang diri kecuali dalam rumah." (Hadis riwayat Abu Daud)


NAFSU mengatakan perempuan itu cantik atas dasar RUPANYA.AKAL mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ILMU & KEPINTARANNYA manakala HATI pula mengatakan perempuan itu cantik atas dasar AKHLAKNYA.Buat semua jejaka di luar sana,ayuh sama-sama tanya diri,yang mana satu paksi kita;akal,nafsu atau hati?;)
 
so buat jejaka3 di luar sana ... amacam ??
 
renung3kan .. selamat beramal  :))
 
 p/s: jangan marah yerr
 
thanks read
 
SOFINAZ

No comments: